HVA ER STUDIETEKNOLOGI?

Studieteknologi er betegnelsen som er gitt metodene L. Ron Hubbard utviklet for å muliggjøre at individer kan studere effektivt.

Allerede i 1950 oppdaget L. Ron Hubbard at det var noe galt med det moderne undervisningssystemet – mange år før skrekkhistoriene fra undervisningssystemet ble avisoverskrifter. Han observerte at studenter simpelthen ikke var i stand til å lære med virkelig forståelse. Noen ganger kunne de gjenta, som en papegøye, det de hadde lært. Men de var ikke i stand til å anvende emnet de visstnok hadde lært, med letthet og forståelse.

Videre forsket Hubbard i emnet studie og sirklet inn de faktiske hindringene for effektiv læring. Han fant at problemet ikke var overtidsarbeid, fulle studieplaner eller inkompetente lærere. Snarere oppdaget han at hovedhinderet for en students evne til å beholde og effektivt anvende data, var en mangel på teknologi om hvordan man studerer. Dette inkluderte hans oppdagelse av det som er kjent som de tre studiebarrierene (hindringene), og studieteknologien inkluderer presise metoder for å overvinne disse barrierene.

Å lære disse metodene for å forstå materialene i Scientology-skriftene er et viktig steg på ens åndelig reise, og gjør studenten bedre i stand til å bruke og anvende Scientology-prinsippene. «Studieteknologi», som det noen ganger refereres til, er så omfattende at det kan anvendes av hvem som helst til å studere et hvilket som helst emne.

Studieteknologi er ikke enda en ny «lær kjappere metode», men en eksakt teknologi som hvem som helst kan bruke for å lære et emne eller tilegne seg en ny ferdighet.